Decyzja Śląskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w sprawie problematycznego wiaduktu kolejowego oczekiwana do końca lipca 2024

Decyzja Śląskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w sprawie problematycznego wiaduktu kolejowego oczekiwana do końca lipca 2024

Znajdujący się nad ulicą Obrzeżną Północną wiadukt kolejowy jest obecnie pod lupą Śląskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB), który prowadzi w tej sprawie postępowanie administracyjne. Tło dla tych działań stanowi skarga dotycząca złego stanu technicznego omawianego obiektu. Informacje na temat decyzji, jakie zobowiązania nakłada WINB, powinny zostać ujawnione do końca lipca 2024 roku.

Wiadukt ten od długiego czasu był celem zainteresowania radnych, głównie ze względu na problemy związane z jego niską przepustowością i utrudnieniami, które stwarzają się w tym miejscu, szczególnie w godzinach szczytu. Wśród niewygodności radni zwrócili uwagę na trudności przejazdu dla dużych pojazdów, takich jak wozy strażackie, co przedłuża czas ich dojazdu do celu. Istotność tego wiaduktu podkreśla również planowana trasa DTŚ, która ma przebiegać przez to miejsce.

W ubiegłym roku, radny Wiesław Tomanek, który z wielkim zainteresowaniem zwracał uwagę na potrzebę poszerzenia i naprawy wiaduktu, zorganizował spotkanie przedstawicieli SRK, PKP i miasta Mysłowice, aby omówić możliwość podjęcia konkretnych działań. Niestety, spotkanie nie przyniosło oczekiwanych efektów. Sytuację komplikuje fakt rozdzielonej własności obiektu, co utrudnia skuteczne działanie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Inspektor Mirocha twierdzi, że tylko część obiektu należąca do SRK wpada w zakres jego jurysdykcji.