Remont torowiska tramwajowego w Mysłowicach zakończony po latach trudności
Poprzez lata przeciwności losu i liczne przeszkody, obywatele Mysłowic nareszcie mogą korzystać ze zrehabilitowanego torowiska dla tramwajów. Prace nad tym ambitnym projektem rozpoczęła KZN Rail, która rozpoczęła działalność na placu budowy na początku roku 2024.
Zadanie związane z przebudową torowisk w Mysłowicach było skomplikowane i wymagało rozwiązania wielu problemów. Zawierało modernizację linii tramwajowych biegnących przez ulice Bytomską, Starokościelną, Szymanowskiego i Powstańców oraz przebudowę pętli tramwajowej niedaleko stacji PKP, a także torowisko prowadzące do Sosnowca. Plan projektu uwzględniał nie tylko wymianę jednotorowego torowiska na dwutorowe, ale także odnowienie sieci trakcyjnej, budowę nowego ronda na ulicy Krakowskiej, rekonstrukcję infrastruktury drogowej, sieci wodno-kanalizacyjnej oraz eliminację konfliktów z infrastrukturą telekomunikacyjną, energetyczną i gazowniczą.
Niepowodzenia techniczne i proceduralne opóźniły początkowo planowane zakończenie prac, które miały się zakończyć w ciągu pół roku od rozpoczęcia. Z tego powodu konieczne było przedłużenie czasu trwania projektu i wprowadzenie zmian do umów. Ostatecznie, inwestycja została przekazana do odbioru w końcu października.
Krzysztof Jędrzejowski, kierownik budowy reprezentujący KZN Rail, mówił: „Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że to będzie wyzwanie. Nie tylko musieliśmy dokończyć prace rozpoczęte przez poprzednią firmę, ale także poradzić sobie z wieloma niespodziewanymi problemami. Złożoność sytuacji pogłębiała podział inwestycji pomiędzy dwa organy zamawiające: Tramwaje Śląskie, które zajmowały się infrastrukturą torową, i miasto Mysłowice, które zajmowało się pozostałymi aspektami. Jednak dzięki doświadczeniu naszego zespołu i efektywnej współpracy z zamawiającymi, byliśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom”.